Z recenzji...
Program zawiera szczegółowe cele kształcenia, określające wiadomości
i umiejętności, które powinien opanować uczeń oraz treści kształcenia
w formie haseł programowych wraz z zestawem ćwiczeń. Cele edukacyjne
zostały poprawnie, jasno i konkretnie sformułowane, podobnie, jak wyma-gania stawiane uczniom.
W programie określono warunki, w których powinno odbywać się kształcenie wraz z zaleceniami dotyczącymi organizacji procesu dydaktyczno-wycho-wawczego oraz
metod pracy z uczniami, a także zawarte są wskazówki meto-dyczne dotyczące realizacji programu wraz z proponowanymi środkami
dydaktycznymi, sprzętem i oprogramowaniem. Autor programu przedsta-wia również propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć edukacyjnych ucznia oraz
literaturę i źródła materiałów w Internecie.
W mojej ocenie, przedstawiony „Program nauczania” tak w płaszczyźnie technicznej, jak i prawnej jest na wysokim poziomie i w pełni adekwatny dla kierunku
nauczania. Stanowi umiejętne połączenie różnych aspektów „infor-matyzacji”, z jakimi ma na co dzień styczność każdy informatyk w urzędzie. Prawda jest taka,
że to właśnie od „informatyków” w znacznej mierze zależeć będą dalsze kierunki działań urzędów. Dlatego też tak ważne jest, aby „Administrator w urzędzie”
posiadał bardzo wszechstronną wiedzę, tak w aspektach technicznych (co oczywiste), jak i prawnych (co jest również bezwzględnie
konieczne).
Program zawiera szczegółowe cele kształcenia, określające wiadomości i umiejętności, które powinien opanować uczeń oraz treści kształcenia w formie haseł programowych wraz z zestawem ćwiczeń. Cele edukacyjne zostały poprawnie, jasno i konkretnie sformułowane, podobnie, jak wymagania stawiane uczniom.
W programie określono warunki, w których powinno odbywać się kształcenie wraz z zaleceniami dotyczącymi organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego oraz metod pracy z uczniami, a także zawarte są wskazówki metodyczne dotyczące realizacji programu wraz z proponowanymi środkami dydaktycznymi, sprzętem i oprogramowaniem. Autor programu przedstawia również propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć edukacyjnych ucznia oraz literaturę i źródła materiałów w Internecie.
W mojej ocenie, przedstawiony „Program nauczania” tak w płaszczyźnie technicznej, jak i prawnej jest na wysokim poziomie i w pełni adekwatny dla kierunku nauczania. Stanowi umiejętne połączenie różnych aspektów „informatyzacji”, z jakimi ma na co dzień styczność każdy informatyk w urzędzie. Prawda jest taka, że to właśnie od „informatyków” w znacznej mierze zależeć będą dalsze kierunki działań urzędów. Dlatego też tak ważne jest, aby „Administrator w urzędzie” posiadał bardzo wszechstronną wiedzę, tak w aspektach technicznych (co oczywiste), jak i prawnych (co jest również bezwzględniekonieczne).
Zawartość krążka DVD: