PROGRAM NAUCZANIA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO WEDŁUG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I PONADPODSTAWOWYCH

  • szt.
  • 97,65 zł 79,90 zł
  • Szybkie płatności Blik.

Autor: Krzysztof Warchoł

Wydanie I

Rzeszów 2025

Format: 210x290mm

ss. 290

ISBN: 978-83-7586-211-9

 

 

Książka tylko w wersji papierowej.

 

Numer dopuszczenia MEN już nie obowiązuje -

Nowe regulacje w zakresie programów nauczania określa
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty. (Dz.U.2014.811)

 

 

…Na uznanie zasługuje część poświęcona tematycznym rozkładom materiału
z wychowania fizycznego. Autor poprawnie, zgodnie z kanonem edukacyjnym,
zaproponował tematykę zajęć wychowania fizycznego. Umiejętnie
dopasował liczbę jednostek lekcyjnych przewidzianych na realizację określonych
celów zajęć, a także wskazał na uzasadnione merytorycznie i użytkowo
terminy ich osiągnięcia.
Należy podkreślić, że wśród ukazujących się publikacji poświęconych programom
nauczania z wychowania fizycznego, przedstawiona do recenzji pozycja
stanowi kompleksowe i kompaktowe ujęcie, co podnosi jej wartość
merytoryczną oraz praktyczną. Zawarte w niej treści nauczania wychowania
fizycznego zostały tak dobrane, aby można je było zastosować prawie w każdych
warunkach szkolnych. Większość ćwiczeń zarówno w indywidualnych,
jak i zespołowych formach aktywności fizycznej można przeprowadzić bez
konieczności korzystania z bogato wyposażonej szkolnej lub środowiskowej
infrastruktury sportowej… .
dr hab. Janusz Zieliński, prof. UR

Niniejszy Program nauczania wychowania fizycznego według nowej podstawy programowej dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 lipca 2025r.

Spis treści

Wstęp   5

  1. KONCEPCJA PROGRAMU 7

1.1. Podstawy formalno-prawne i merytoryczne programu   7

1.2. Struktura programu   7

1.3. Odbiorcy programu   8

  1. Cele wychowania fizycznego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej 9

2.1. Edukacja wczesnoszkolna   9

2.2. II etap edukacji – klasy IV–VIII 9

2.3. Szkoła branżowa I stopnia   10

2.4. Szkoła branżowa II stopnia   10

2.5. Liceum i technikum    10

2.6. Szkoła policealna   11

  1. Treści nauczania – wymagania szczegółowe 12

3.1. Edukacja wczesnoszkolna – klasy I–III 12

3.1.1. Osiągnięcia w zakresie profilaktyki zdrowia i bezpieczeństwa   12

3.1.2. Osiągnięcia w zakresie sprawności motorycznej 13

3.1.3. Osiągnięcia w zakresie zabaw i gier ruchowych, gier  zespołowych oraz rekreacyjnych   14

3.2. II etap edukacji – klasy IV–VIII 15

3.2.1. Klasa IV   15

3.2.2. Klasa V–VI 20

3.2.3. Klasa VII–VIII 26

3.3. III etap edukacji – szkoła branżowa I stopnia   33

3.3.1. Klasa I–III 33

3.3.2. III etap edukacji – szkoła policealna   38

3.3.3. III etap edukacji – liceum, technikum    40

3.3.4. III etap edukacji – szkoła branżowa II stopnia   46

  1. Procedury osiągania celów i zadań programu 50
  2. Pożądane osiągnięcia dzieci i młodzieży 51
  3. Przykład przedmiotowych zasad oceniania z wychowania fizycznego 56

6.1. Założenia ogólne   56

6.2. Wymagania szczegółowe – edukacja wczesnoszkolna klas I–III szkoły podstawowej 57

6.3. Wymagania szczegółowe w klasie IV szkoły podstawowej 57

6.4. Wymagania szczegółowe w klasie V szkoły podstawowej 59

6.5. Wymagania szczegółowe w klasie VI szkoły podstawowej 60

6.6. Wymagania szczegółowe w klasie VII  szkoły podstawowej 61

6.7. Wymagania szczegółowe w klasie VIII  szkoły podstawowej 63

6.8. Wymagania szczegółowe w klasie I  szkoły branżowej I stopnia   64

6.9. Wymagania szczegółowe w klasie II  szkoły branżowej I stopnia   65

6.10. Wymagania szczegółowe w klasie III  szkoły branżowej I stopnia   67

6.11. Wymagania szczegółowe w klasie I liceum/technikum    68

6.12. Wymagania szczegółowe w klasie II liceum/technikum    69

6.13. Wymagania szczegółowe w klasie III liceum/technikum    71

6.14. Wymagania szczegółowe w klasie IV liceum/technikum    72

6.15. Wymagania szczegółowe w klasie V technikum    73

6.16. Wymagania szczegółowe w klasie I  szkoły branżowej II stopnia   75

6.17. Wymagania szczegółowe w klasie II  szkoły branżowej II stopnia   76

6.18. Dodatkowe wymagania na ocenę półroczną lub roczną   77

6.19. Szczegółowe kryteria oceny półrocznej lub rocznej z wychowania fizycznego   78

  1. Tematyczne rozkłady materiału z wychowania fizycznego 86

7.1. Klasa I szkoły podstawowej liczba godzin (100) 86

7.2. Klasa II szkoły podstawowej liczba godzin (100) 95

7.3. Klasa III szkoły podstawowej liczba godzin (100) 104

7.4. Klasa IV szkoły podstawowej liczba godzin (131) 113

7.5. Klasa V szkoły podstawowej liczba godzin (130) 125

7.6. Klasa VI szkoły podstawowej liczba godzin (130) 136

7.7. Klasa VII szkoły podstawowej liczba godzin (137) 148

7.8. Klasa VIII szkoły podstawowej liczba godzin (137) 160

7.9. Klasa I szkoły branżowej I stopnia liczba godzin (100) 172

7.10. Klasa II szkoły branżowej I stopnia liczba godzin (100) 180

7.11. Klasa III szkoły branżowej I stopnia liczba godzin (100) 188

7.12. Szkoła policealna liczba godzin (100) 196

7.13. Klasa I liceum/technikum liczba godzin (100) 199

7.14. Klasa II liceum/technikum liczba godzin (100) 207

7.15. Klasa III liceum/technikum liczba godzin (92) 216

7.16. Klasa IV/V liceum/technikum liczba godzin (92) 224

7.17. Klasa I szkoły branżowej II stopnia liczba godzin (103) 232

7.18. Klasa II szkoły branżowej II stopnia liczba godzin (103) 239

  1. Tabele norm sprawności fizycznej wg Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej 245

8.1. Normy Testu Coopera   281

8.2 Przykłady szczegółowych kryteriów oceniania  umiejętności ruchowych   282

Literatura i źródła   289

Źródła internetowe   290

 

 

Informacje o bezpieczeństwie produktu Informacje o producencie


Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.