PODSTAWY ANIMACJI Projekty 2D

  • szt.
  • 42,00 zł
  • Szybkie płatności Blik.

Autor: Janusz Strzecha

 
  • Wydanie I
  • Rzeszów 2019
  • format   168 x 230 mm
  • ss. 152 (6+146)
  • ISBN 978-83-7586-144-0

Dla kogo jest ta książka?

Książkę tę adresujemy przede wszystkim do osób, które dopiero zaczynają przygodę z tworzeniem animacji, do studentów rozpoczynających studia w zakresie grafiki, studentów sztuk wizualnych, uczniów średnich szkół plastycznych, a także tych, którzy chcieliby rozpocząć samodzielną pracę w tym zakresie. Celem projektów zawartych w tej publikacji jest wprowadzenie Czytelnika w świat aplikacji służących do tworzenia animacji. Projekty przedstawiają instrukcje postępowania krok po kroku. W opracowaniu tym przedstawione zostały podstawy tworzenia i edycji animacji komputerowej 2D przy użyciu takich programów, jak: Adobe Photoshop, Adobe After Effects oraz Adobe Premiere. Działania uporządkowane zostały pod względem wzrostu poziomu wiedzy i umiejętności. Większość proponowanych działań polega na tworzeniu prostych animacji oraz zapoznaniu Czytelnika z terminologią stosowaną w programach graficznych. Na ich podstawie wyjaśniane są sposoby korzystania z określonych narzędzi poszczególnych programów. Poszczególne projekty pomagają w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Opracowaniem tym można posługiwać się jak poradnikiem, który pozwoli stworzyć interesującą animację, która może zachwycić nawet wymagających widzów.

Materiały pomocnicze do realizacji projektów.

Wszystkie pliki z materiałami do realizacji projektów są dostępne pod adresem http://sztukawswieciecyfrowym.ur.edu.pl/podstawyanimacji.php

 

Z recenzji:

Filmy animowane zdobywają dzisiaj świat. Są znakomitym medium, jakim twórcy porozumiewają się z widzem w bardzo atrakcyjny i jednocześnie abstrakcyjny sposób. Czasy, w których animacja była domeną tylko wielkich wytwórni filmowych i firm reklamowych, bezpowrotnie minęły. Komputery stały się niezastąpionym narzędziem pracy (…), nabrały wydajności, o której jeszcze niedawno można było jedynie marzyć. Powstały i upowszechniły się programy do tworzenia grafiki i animacji. Dzisiaj animacja komputerowa znajduje szerokie zastosowanie, stosuje się ją nie tylko w filmie animowanym. Technik animacyjnych używa się przy tworzeniu efektów specjalnych w filmach, w reklamie, w grafice telewizyjnej, w tworzeniu gier komputerowych, w przygotowaniu prezentacji multimedialnych, wizualizacji danych, w dydaktyce czy sztuce.

Prof. zw. dr hab. Waldemar Furmanek